Bell palsy




BELL PALSY
-----------
Kisah Faiza:

Alhamdullilah

2 Oktober 2015

Saya bangun sebelah muka dah jatuh

Tak boleh senyum
Mata tak boleh tutup
Air mata mengalir macam menangis
Sakit sangat
Rasa tegang je

Doktor dah sahkan saya diserang
BELL PALSY
Bukan stroke
tapi kelemahan di sebelah otot muka ja

Saya disuruh suntik steroid

Punca bell palsu:
TIDAK DIKETAHUI
Tapi kemungkinan besar sebab saya menyusukan dan baru lepas bersalin

Saya tidak mengambil sebarang steroid lagi dan cuba mengambil set shaklee untuk usaha penyembuhan saya.

Saya ikhtiar dengan:

✅SPECIAL DOSE

☑  VIVIX
☑ OMEGA GUARD
☑  B COMPLEX
☑  VITAMIN E

dengan extra dose.




Dalam masa yang sama juga, saya menjalani fisioterapi

Alhamdullilah selepas 90hari
Saya diberi kesempatan untuk SENYUM kembali


Kalau ade ahli keluarga atau sahabat handai yang mengalami BELL PALSY ni berikan la s okongan moral kepada dia.
Ia bukan mudah seperti dijangka.

Saya dan sahabat #bellpalsy sahaja yg tahu apa yg kami rasa..

Actually its more to self confidence / esteem

Tapi serius ia sangat  MANIS untuk diingati
Dalam kalendar kehidupan
Hadiah dari Allah
Harap ia menghapus dosa-dosa lalu...




0 comments:

Blog archive

Followers